Nazwa usługi: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Wieliszew

ulica Krzysztofa Kamila Baczyńskiego 1
05-135 Wieliszew
tel. 22 782 27 32



   
Wymagane dokumenty:
  • Do zgłoszenia uszkodzenia należy załączyć uszkodzony dowód osobisty (dokument ten przekazuje się pocztą lub osobiście).
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia zgłoszenie przez posiadacza dowodu osobistego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, w następstwie czego dokonywane jest unieważnienie dowodu osobistego.
   
Kogo dotyczy: 1. Posiadacz dowodu osobistego posiadający pełną zdolność do czynności prawnych;
2. W imieniu posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
   
Opłaty:

Nie dotyczy.


Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
   
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy.
   
Podstawa prawna: Rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 sierpnia 2017 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2017 r. poz. 1626)
Rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2017 r. poz. 212)
Ustawa
z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r. poz. 653 z późn. zm.)
   
Formularz elektroniczny: Zgłoszenie utraty dowodu osobistego
   
Uwagi: